תנועת אור

מסמך זה גובש בשותפות של מאות א.נשי מפתח, בריכוז מעבדת גוטסמן לעתיד ישראל, מיסודה של תנועת אור © 28 בבסיס הפיר מידה עומדות התשתיות. אלו כוללות תשתיות פיזיות (דוגמת כבישים ואינטרנט) לצד תשתיות מאפשרות (דוגמת בריאות וביטחון אישי). התשתית הנה תנאי הכרחי, אך היא אינה מספיקה על מנת למשוך אנשים למקום . בקומה השנייה של הפירמידה נמצאת היכולת לייצר היצע נרחב של דיור בר-השגה בערים בנגב ובגליל. ניתן להגדיל את ההיצע באמצעות שילוב של התחדשות עירונית עם בנייה של שכונות חדשות בבנייה רוויה. מחירי הדיור לכשעצמם מהווים גורם משיכה, אם כי לא מספיק. כבר כיום המחירים בנגב ובגליל נמוכים משמעותית מאלו של המרכז ועדיין מטרופולין תל אביב מושך אליו את מרבית הביקוש. בקומה השלישית של הפירמידה נמצאים גורמים מעודדי ביקוש - הפקטורים שהופכים עיר לאטרקטיבית וביניהם תעסוקה וחינוך איכותיים, מגוון רחב ומזמין של אפשרויות בתחום התרבות והפנאי , חיי קהילה, וסביבה שכוללת חלוצים, יזמים ואומנים. לבסוף, בקומה הע ליונה של הפירמידה, על מנת להניע אנשים לשינוי מגורים לערים בנגב ובגליל, עליהם לאמץ תפישות חיוביות כלפי ערים אלו . במקרה של תפישה שלילית מוקדמת, יש צורך שהתושבים הפוטנציאליים יזהו כי חלה קפיצת מדרגה משמעותית ב גורמי המשיכה מחוללי הביקוש. לשם יצירה של תפישה חיובית, יש לפעול ל מיתוג מקום ( Place branding ) שכולל שילוב מתמשך של שינוי המציאות בשטח ( בדגש על גורמי ם מחוללי הביקוש), לצד פרסומם בקרב קהל היעד.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=