תנועת אור

מסמך זה גובש בשותפות של מאות א.נשי מפתח, בריכוז מעבדת גוטסמן לעתיד ישראל, מיסודה של תנועת אור © 103 ▪ קידום חינוך, השכלה, וחינוך בלתי פורמלי, כרכיבים אינטגרליים, המהווים כו ח משיכה עבור אוכלוסיות מגוונות, כבסיס להפיכת הנגב והג ליל למרכזי חיים משגשגים, המהווים בית ל- 8 מיליון תושבים. ▪ הרחבת תפישת ההשכלה מגיל הגן ו לאורך כל החיים - כל אזרח, בוגר מערכת ההשכלה הישראלית יישא כל חייו כלים להתמודדות עם עולם משתנה. כלים המבוססים על סט מיומנויות, ערכים ויכולת למידה עצמאית, גישה בלתי אמצעית לתכני ידע רלוונטיים, וקשר רציף לשינויים בשוק העבודה . ▪ שינוי פרדיגמת הלימוד בבית הספר ומעבר ממיקוד בהעברת ידע לביסוס מיומנויות, כישורים אישיים והתמודדות עם אתגרים. ▪ התאמת אופי הלימוד ותחומי הלימוד במוסדות מקומיים ואזוריים למגמות בינלאומיות ולתחומי ההתמחויות הכלכליות האזוריות (למשל: אגרו- טק, פוד- טק, אנרגיה מתחדשת ועוד) , תוך עירוב תושבים ותוכניות "מחוץ לכיתה". יצירת "אקוסיסטם" חינוכי משלב חברה- קהילה-תעסוקה- סביבה, תוך מיצוב בית הספר כעמוד תווך במרחב זה וכגורם מאיץ התפתחות מקומי.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=