תנועת אור

מסמך זה גובש בשותפות של מאות א.נשי מפתח, בריכוז מעבדת גוטסמן לעתיד ישראל, מיסודה של תנועת אור © 104 ▪ לימודים מקוונים ולמידה מרחוק יוכרו כזכות בסיסית לכלל תלמידי ישראל ו ישולבו במערכת הלימוד. ▪ תפישת החינוך כהשקעה ולא כהוצאה. ▪ תכנון מרחבי כך שבית הספר יהווה מוסד עוגן במערכת הקהילתית, בהתאם לאופייה ולצרכיה תוך התאמת תשתית בית הספר לפעילות לאורך כל שעות היום ("עירוב שימושים"). ▪ הרחבת מעגל הלומדים ודאגה לצמצום תופעת הנשירה ממערכת החינוך. ▪ ייעול מערכת החינוך והפיכתה למותאמת מרחב דינאמי ומשתנה, תוך קידום ביטלום של רכיבים מיושנים. ▪ ביזור סמכויות ממשרד החינוך תוך הרחבת האוטונומיה של הרשויות המקומיות ומנהלי בתי הספר. ▪ יצירת מודלים חינוכיים ולימודיים חדשניים תוך "פריצת" הגדרת בית הספר המסורתי כמסגרת לימוד "סגורה". ▪ מיקוד תוכניות הלימוד והכוונת הלומד למימוש הפוטנציאל האישי וקידום הרלוונטיות לשוק תעסוקה דינאמי. ▪ הטמעה וביסוס של זרמי חינוך לא ממלכתיים בכל רחבי מדינת ישראל ועידוד למידה משותפת בין זרמי החינוך השונים. ▪ הרחבת אפשרות בחירת בית הספר ע"י הלומד ופריצת המגבלות המקומיות. ▪ פיתוח תוכניות ללימודי STEM והכשרות Skills למאה ה- 21 וחיבורן לתחומי התמחות מקומיים ואזוריים ▪ קידום תוכניות למשיכ ה ולשימור הון אנושי מצטיין במערכת החינוך - תמיכה בתוכניות הכשרה ופיתוח מקצועי של מורים המבוססות על פדגוגיה מוטת עתיד, חדשנות, wellbeing ומסוגלות אישית ▪ שינוי רגולציה, כך שתורחב האוטונומיה למנהלים ולמורים ▪ פיתוח תוכניות לחיבור מ ערכת החינוך לקהילה, לסביבה, לתרבות ול התמחויות האזוריות ▪ יצירת תוכניות חינוך במסגרתן יתקיים שיתוף פעולה בין מסגרות החינוך הפורמאלי לבלתי פורמאלי ▪ תקצוב ממשלתי לפיתוח בתי ספר חדשניים מקדמים למידה מרחוק, מרחבי למידה משתנים ותומכי פדגוגיה חדשנית ▪ חיבור בין חברות טכנולוגיה ל בין בתי ספר על ידי יצירת תו כניות הלימוד וביצוע הכשרות מעשיות ופרקטיקום ▪ הקמת מרכזי חינוך ומו"פ אזוריים מותאמי תחומי התמחות אזוריים ▪ תמיכה ממשלתית משמעותית ביוזמות חינוכיות חדשניות ופורצות דרך ▪ קידום יצירת קהילות מורים ברמה המקומית על ידי מענקים, סיוע בדיור, מעטפת שירותים ותוכניות בתחום התרבות והחברה

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=