תנועת אור

מסמך זה גובש בשותפות של מאות א.נשי מפתח, בריכוז מעבדת גוטסמן לעתיד ישראל, מיסודה של תנועת אור © 82 ה מענה המסתמן למספר הנפגעים בתאונות הדרכים , קרי, הגדלת התקציב המופנה להרחבת הכבישים, אינו יכול לשמש כפתרון אמיתי לבעיה, אלא עשוי להביא להגדלה נוספת בנסועה הפרטית. בראייתנו, המענה צריך לכלול חיזוק התחבורה הציבורית (צמצום הנסועה ברכב הפרטי ), טיפול נקודתי ייעודי בכבישים מסוכנים וטיפול ממוקד באוכלוסיות ב סיכון ע"י חינוך, אכיפה ושילוב כלים טכנולוגיים. כך למשל, הולכי רגל הם הפלח הגדול ביותר בקרב ההרוגים, ורוב הפוגעים הם רכבים כבדים (אוטובוסים ומשאיות), או נהגים צעירים. תכנון תחבורה בת קיימא מדגיש את חשיבות ה נגישות למקומות ולשירותים, על פני חשיבות הניידות עצמה וכולל מערך יעיל של תחבורה ציבורית להסעת המונים, מגוון אמצעי תחבורה נוספים, המעודדים צמצום הנסיעה ברכב פרטי ואף הגבלת התנועה ברכב פרטי. זאת בהשוואה לתכנון המסורתי אשר התבסס על אמצעי תחבורה עיקרי ויחיד. 85 85 תכנית אסטרטגית לאומית לתנועה מקיימת במרחב העירוני, .2019

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=