תנועת אור

מסמך זה גובש בשותפות של מאות א.נשי מפתח, בריכוז מעבדת גוטסמן לעתיד ישראל, מיסודה של תנועת אור © 87 ▪ מסילת הרכבת לאילת – בחינה של חלוקה למקטעים: אילת רמון, דימונה- צפון הערבה, השלמת מקטע הערבה. ▪ מסילת הרכבת בקו ערד-נבטים ▪ מסילת הרכבת בקו כרמיאל- קריית שמונה ▪ מסילה עוקפת מטרופולין באר שבע (גורל- בקעות באר שבע- נאות חובב) ▪ מסילת רכבת קלה חיפה-נצרת ▪ מסילת מנשה (חדרה-עמק) ▪ מסילת טבריה-מע'ר- קריית שמונה ▪ מסילת בית שאן-צמח ▪ מסילת חובב-ניצנה ▪ קריית שמונה - אילת (מחברת חלק מהמקטעים המופיעים להלן) ▪ הקמת שדות תעופה משלימים – בשלב ראשון בנגב בנבטים ובהמשך, אחד נוסף בגליל, תוך שילובם במערך התחבורתי והתעסוקתי במרחב אזורים אלה. ▪ שדה תעופה בגליל המזרחי – הפיכת שדה התעופה הקיים בגליל המזרחי (מחניים/צח"ר) לשדה תעופה פעיל לתיירות נכנסת מאירופה. ▪ הקמת רכבות מטרו בבאר שבע. ▪ תמריצים ליזמים לפיתוח מודלים של תחבורה זעירה וחכמה ותחבורה "רכה". ▪ תמריצים ליזמים לעידוד 'הליכתיות' ( walkability ) במרחבים העירוניים והכפריים וביניהם. ▪ הגברת יעילות ע"י יצירת חיבור יעיל בין כלל אמצעי התחבורה הציבורית – אתגר ה- Last Mile . ▪ הקמת חניונים עירוניים (כולל תת קרקעיים), הסדרת והרחבת מדרכות, הצללה, הרחבת וגיוון קווי תח בורה ציבורית, שבילי אופניים והולכי רגל. ▪ סלילת כביש "חוצה נגב מרכזי".

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=